Dit jaar bezochten bijna 10.000 liefhebbers van landbouwvoertuigen de Wintershow Achterveld 2014. De opzet van deze show was dit jaar anders dan die van de 22 voorgaande edities. Op maandag 22 en dinsdag 23 december waren zakelijke relaties welkom op de zogenaamde Businessdagen. De Familiedagen, precies een week later, waren vrij toegankelijk voor iedereen. De Wintershow vond plaats op het terrein van het nieuwe AGCO Experience Centre in Achterveld, de thuisbasis van de Mechan Groep, met showrooms van onder andere Fendt, Valtra en Massey Ferguson. Het publiek kwam af op de nieuwste modellen van deze drie merken, maar ook op de gezelligheid en om bekenden uit de agrarische wereld te treffen.
“Het is een leuke manier om het jaar met onze relaties af te sluiten”, zegt Ton Coppus, Manager Marketing & Communicatie van de Mechan Groep. “En een mooie gelegenheid om het grote publiek kennis te laten maken met het AGCO Experience Centre, dat we hier in september hebben geopend.” Bezoekers konden presentaties bijwonen en een kijkje nemen in de showrooms en werkplaatsen. Het terrein was voor de gelegenheid in winterse sferen gebracht, met onder andere 200 kerstbomen, kampvuren en een echte ijsbar. Er waren ook optredens van ‘Der Rudi’, de skileraar uit de bekende Heineken-commercial. “We hebben goed gezorgd voor de inwendige mens: in totaal hebben we meer dan 1.000 kilogram boerenkool, zo’n 1.300 rookworsten en 400 liter erwtensoep uitgeserveerd. Ook de kinderen zijn we niet vergeten: die hebben ruim 3.000 marshmallows geroosterd.”