Fendt heeft opnieuw de eerste plaats op de DLG Image Barometer ingenomen. "Fendt is nog steeds op de voorgrond in bijna elk gebied en onderscheidt zich duidelijk van zijn concurrenten vooral op het gebied van de populariteitsindex," zegt de DLG Press Releases (12/2017) over de overwinning van Fendt.
"We zijn verheugd dat boeren ons opnieuw zeer hoog hebben gewaardeerd en ons blijven ondersteunen", zegt Peter-Josef Paffen, voorzitter van de AGCO / Fendt Management Board, over de 18e opeenvolgende overwinning van Fendt. "Als bedrijf hebben we dit jaar grote veranderingen ondergaan, nieuwe productgroepen geïntegreerd in het merk Fendt en nieuwe sites en machines geïntroduceerd. Dit heeft natuurlijk mensen aan het praten gekregen, zowel in de industrie als bij klanten, en daarom is het bijzonder belangrijk voor ons om ons uitstekende imago te behouden door dezelfde hoge kwaliteitsnormen toe te passen op alle Fendt-machines die boeren en aannemers van Fendt-producten verwachten."
De enquête voor de DLG Image Barometer was uitgevoerd in augustus en september van dit jaar, met de vragen over de volgende vier verschillende gebieden die aan meer dan 700 boeren uit het DLG-panel zijn voorgelegd:
- merkbekendheid (erkenning)
- merkloyaliteit (huidig en toekomstig gebruik van een merk)
- merkprestaties (merkvoorkeur en tevredenheid)
- merkimago (beeld, innovatie en communicatie).
Alle vier indices worden gewogen zodat een nominee maximaal 25 punten kan behalen voor één ronde en een totaal maximum van 100 punten.
De typische enquêtedeelnemer beheert gemiddeld 716 hectare. Ongeveer de helft van de respondenten houdt vee, ongeveer een derde van de achterste varkens. Bijna een derde van de boeren zijn gevestigde landbouwers; meer dan een kwart heeft een diploma in de landbouw.
Bron: Fendt