Verschillende brancheorganisaties grijpen lokale mediakanalen aan om hun beroepsgroep in de coronacrisis in het zonnetje te zetten. Zo ook Cumela Nederland. Dit weekend zet de brancheorganisatie voor ondernemers in groen, grond en infra de schijnwerpers met een reclamespot op landelijke televisie op de bedrijven die er voor zorgen dat Nederland voor én na de crisis kan genieten van vers voedsel.
Al veel positieve reacties
Boodschap is dat de Cumela-bedrijven ondanks de coronacrisis onverminderd hard door werken. De reclamespot is te zien op de zenders van NPO. Via Facebook heeft de brancheorganisatie het filmpje al met haar leden gedeeld. Dit leverde veel positieve reacties op.
LTO-spot op publieke omroep
Zo’n twee weken geleden vond ook LTO Nederland het hoog tijd om via de publieke omroep het belang van de ondernemers in de land- en tuinbouw te onderstrepen. De belangenbehartiger deed dit met een radiocommercial en een reclamefilmpje. Bovendien werd de hashtag #hartonderderiem geïntroduceerd om de boeren en tuinders te ondersteunen, terwijl zij in ook deze economisch lastige tijd de voedselvoorziening op peil te houden.
Tekst: Martin de Vries
Foto: Thewes Hoekstra