McCormick is met een stille opmars bezig op de Nederlandse en Belgische markt. De X7.624 VT-Drive (240 pk) met nieuwe CVT transmissie van ZF die op AgriTechnica meestreed voor Tractor of the Year 2020 is een aanvulling in de vermogensklasse 190 -240 PK. Een vermogen segment waarin veel loonwerkers en grotere akkerbouwers kwaliteitstractoren zoeken.
Stille opmars
McCormick mag zich volgens Joachim van Vliet, Productspecialist tractoren bij Argi verheugen in een stille opmars in de Lage Landen, wat ook blijkt uit de gestage groei in het dealernetwerk. “Als we naar onze trekkers kijken dan zien we dat er gebruikt wordt gemaakt van topcomponenten. In de grote trekkers de Iveco motoren met hun zeer goed presterende Ad-blue technieken erop. Dit zijn de beste motoren die er in de landbouw geleverd worden. Bij kleinere trekkers worden Deutz motoren toegepast. Dit heeft te maken met de kleinere inbouwmaten. Deutz is hier zeer goed in. Voor de transmissies voor trekkers vanaf 150 PK wordt gebruik gemaakt van ZF. ZF levert zowel powershift als CVT transmissies voor de trekkers van 150 tot 310 PK. In 2017 zijn we “Tractor of the Year" geworden op AgriTechnica met de X6.440 VT, met de in eigen huis ontwikkelde CVT Transmissie, dat wil wel wat zeggen. Geveerde voorassen boven de 120 PK komen van Cararro, volgens velen de meest comfortabele voorassen die er te koop zijn”.
Het topmodel van McCormick X8.631 VT van 310 pk. Alles is een maatje groter, zo ook de branstoftank die 200 liter meer inhoud heeft. Een plaatje op de beursvloer zoals hij erbij staat op de Axiobib 2 van Michelin.
De X7.6 P6 powershift met een maximaal vermogen van 223 PK is het model net onder de X7.624. Let ook op de 12 ledlampen in de cabine bovenrand die 360 graden rondom het werk verlichten, maar in groepen zijn aan of uit te zetten.
McCormick X7.624
De X7.624 is uitgevoerd met een 6,7 liter FPT motor (stage V) in het frame met een verzwaarde ZF achterbrug voor een goede balans en gewichtsverdeling en een verzwaarde transmissie (4 instelbare snelheidsgroepen tot 50 km/h) om het vermogen van 240pk (koppel 966 Nm bij Power Boost) goed te regelen. De tractor heeft een nieuw design, een nieuwe cabine en een nieuwe motorkap. Van Vliet vult aan “Af fabriek is er nu ook een bandenwisseldruksysteem te leveren, de EasyGrip, die je via de display instelt. Qua bediening zijn er een aantal zeer goede verbeteringen doorgevoerd. Onder andere de 5 programmeerbare ”My buttons” (functies toewijzen) op de Easypilot bedienings/rij-handel). De cabinevering is stapsgewijs instelbaar en de 12 led-werklampen zijn in groepen instelbaar en de stuurinrichting is uitgevoerd met Easysteer, voor minder omwentelingen bij het sturen op de kopakkers”.
Optioneel zijn de McCormicks af-fabriek te leveren met het EasyGrip systeem. Dit drukwisselsysteem bedien je vanaf de display in de cabine. Het systeem ziet er verzorgd en solide uit.
Dealernetwerk
Sinds 2016 worden McCormick geïmporteerd door Argi. Argi is een compacte onderneming. De focus ligt op een vlotte service en persoonlijke ondersteuning voor het dealernetwerk samen in nauw contact met de professionele eindgebruiker. “Bij Argi bezuinigen wij niet op voorraadbeheer. Met kort op de bal spelen en snel schakelen gaan wij voor een gestage en kwalitatieve groei van ons marktaandeel in de Benelux. Met McCormick, Landini, Celli en Agricola programma zijn wij nu al stevig ingeburgerd bij loonwerkers, akkerbouwers en veehouders. En met deze nieuwe ontwikkelingen verwachten wij deze trend stevig te kunnen voortzetten. Dit blijkt ook doordat goede service gerichte dealers zijn overgestapt naar onze merken zoals Van de Heuvel en onlangs nog LMB Jan Peeters” zo besluit Joachim van Vliet.
Tekst en Foto's: Jan Geert Vedelaar