Kverneland Group Benelux heeft een eigen visie ontwikkeld over ondernemen in de agrarische sector in bijzondere tijden als deze. In deze visie is focus gelegd op kennistoename. Nu investeren in kennis betekent straks een nog betere dienstverlening voor de klant.
Daarom is voor het merk Vicon een serie van trainingsvideo’s ontwikkeld. Deze video’s helpen de salesmensen van de dealer om nog meer kennis van specifieke Viconmachines te vergaren.
“Het is interessant om iets dieper op details in te gaan” aldus Jan de Groot (sales bij het bedrijf W.H. de Bruijn in Lexmond. Ook Kevin Steppe (sales bij het bedrijf Tractor Verschueren in Lochristi (B) geeft aan dat Kverneland Group “een prima tool heeft ontwikkeld om je productkennis op te frissen, voordat je straks weer klanten benaderd”.
Elke week een nieuwe video
Elke week een inspirerende en informatieve video, waarin we inzoomen op een specifieke machineserie van Vicon. Zo hebben we bv. aandacht gegeven aan de maaiers Extra 300-serie. Een interessante serie voor veel (melk-)veehouderijen en loonwerkers, aldus Jelle Hospes (productmanager bij Kverneland Group). In elke video geven we aandacht aan de keuzes die onze R&D afdeling heeft gemaakt, wat de achterliggende gedachte van deze keuze is en waarom deze machine zo onderscheidend in de markt is en toegevoegde waarde voor de gebruiker heeft.
Goed ontvangen in de markt
Het initiatief wordt goed ontvangen. Zo opent ruim 90% van de ontvangers van de nieuwsbrief onmiddellijk de webpagina, waarop de video te zien is. Na afloop van de video wordt in een enquête gevraagd wat de kijker vind van het initiatief, de informatie en kennisoverdracht van de video. Enigszins trots kunnen we zeggen dat de laagste score een 8 is.
“Het zal dan ook niet verbazen dat dit als “een prima initiatief en nuttige info” wordt genoemd door Arnold Voets van het bedrijf Voets, met vestigingen in Hoofddorp, Hazerswoude en Middenmeer.
De mening van de dealer
Het is duidelijk dat de Kverneland Group de juiste snaar heeft weten te raken bij haar dealers en hun teams. Daarom zal dit initiatief voortgang vinden tijdens de moeilijke tijden, waarin verkoopmedewerkers slechts moeizaam klanten kunnen bezoeken. Desalniettemin wordt nu al overwogen om dit initiatief, waarbij wij de dealer op een passende wijze ondersteunen, te blijven voortzetten. Ook wanneer deze bijzondere tijden, weer ten goede gekeerd zijn.
Bron: Kverneland Group