New Holland heeft haar populaire T5-tractorserie verbeterd. Niet alleen om te voldoen aan de Tier 4B-emissienormen, maar ook om een reeks nieuwe functies aan te brengen die speciaal zijn ontworpen voor extra comfort, efficiëntie en productiviteit.
“New Holland is dit landbouwsegment altijd erg goed van dienst geweest met haar tractoren in deze vermogensklasse, en de ontwikkelingen van de T5 Tier 4B zijn speciaal ontworpen om daarop verder te bouwen,” aldus Sean Lennon, Head of Tractors, Telehandlers and PLM Product Management. “Tijdens het upgraden van de emissiesystemen van de T5-tractoren om te voldoen aan de Tier 4B-normen, heeft New Holland de kans waargenomen om nog meer ontwikkelingen aan te brengen die de veelzijdigheid en prestaties van de machine nog verder verbeteren. De stijl is ook afgestemd op die van de hogere vermogensseries T6 en T7.
Combinatie van toonaangevende Terraglide™-voorasophanging en Comfort Ride™-cabinevering voor extra comfort
Een van de belangrijkste ontwikkelingen is de optie van de vooras met de erkende Terraglide™-ophanging. In combinatie met de optionele Comfort Ride™-cabinevering kunnen boeren en gebruikers vergelijkbare comfortniveaus verwachten als op de grotere machines. Optionele voorremmen zijn nu beschikbaar voor echte remprestaties op vier wielen.
In de luxe VisionView™-cabine is de comfortabele bediening verbeterd door de doordacht aangebrachte bedieningen en het kantelbare stuurwiel, waarmee alles binnen handbereik zit. Een panoramische voorruit en een grote ruitenwisser met een bereik van 200 graden, verbeteren het zicht zelfs onder slechte weersomstandigheden. Bovendien beschikt de gebruiker over meer opbergruimte dankzij een extra opbergvak links van de stoel.
Verbeterde Electro Command™-transmissiefunctionaliteit
De nieuwe automatische modi Auto Transport en Auto Field zorgen voor een betere werking van de Electro Command™-transmissie en daarmee een betere bestuurbaarheid. Voor wegwerkzaamheden kan de bestuurdersinput worden verkleind door vereenvoudigd schakelen in de Auto Transport-modus, waarmee het brandstofverbruik aanmerkelijk kan worden teruggebracht. Op het land kunnen de prestaties en het verbruik tijdens aftakastoepassingen en trekwerkzaamheden worden geoptimaliseerd met de Auto Field-modus, waarmee zowel het motortoerental als de transmissie wordt geregeld. Met de 40 km/u ECO Electro Command-transmissie is ook een optionele kruipbak leverbaar.
Bovendien zijn er nu drie instellingen voor shuttle-modulering, waarmee de bestuurder de reactiesnelheid van vooruit/achteruit pendelen kan instellen, een functie speciaal ontwikkeld voor het grote aantal gebruikers dat tractoren van deze grootte uitrust met een lader.
ECOBlue Compact HI-eSCR-motoren conform Tier 4B met betere prestaties en tot 24% meer koppelreserve
De nieuwe T5-serie is leverbaar in drie modellen: de T5.100 met 99 pk, de T5.110 met 107 pk en de T5.120 met 117 pk, en met maximumkoppels bij 1.500 tpm van, respectievelijk, 430, 468 en 491 Nm. Ze zijn allemaal uitgerust met de 3.4-liter Common Rail F5C-motor met ECOBlue Compact HI-eSCR-technologie en Low Rate EGR (uitlaatgasrecirculatie) ontwikkeld en geproduceerd door FPT Industrial. Dit sluit aan op de Tier 4B-strategie van New Holland, die voor de producten met een lager vermogen en minder koelvereisten, waarvan de totale omvang van essentieel belang is, voorziet in het gebruik van een compacte SCR en Low Rate EGR. De som der delen komt uit op een uitstekende efficiëntie, betere prestaties en maar liefst 24% meer koppelreserve voor nog meer productiviteit. De brandstoftank heeft een inhoud van 165 l en de AdBlue-tank van 12 liter.
Bron: New Holland