Heuver Bandengroothandel uit Hardenberg wist de positieve resultaten van de afgelopen jaren in 2015 een prima vervolg te geven. Overall groeide de omzet met 18%; wat tegelijkertijd een logistieke mijlpaal opleverde. Met die groei zette het een stevige stap richting doelstelling van omzetverdubbeling. Ook via het online kanaal haalde Heuver een groei van 14%. In lijn met het beleid om de klant absoluut centraal te stellen, investeerde Heuver net als in 2014 ook in 2015 extra in vakkundig personeel. Van de merken droegen Aeolus en het nieuwe Barkley sterk bij aan het resultaat. Tot slot merkte Heuver een blijvend klantenvertrouwen plus een steeds betere samenwerking met de A-merken in de truckmarkt.
Groei in ‘truck’ en in Aeolus
Bertus Heuver, directeur Heuver Bandengroothandel: “2015 kende verschillende hoogtepunten. Maar de beste graadmeter is dat onze omzet ten opzichte van 2014 met 18% steeg. Met als highlights de positieve ontwikkeling van onze truckafdeling – doorlopend nog scherper oog voor en snel anticiperend op voorraden, service en prijsbeleid – en de wijze hoe de agrarische sector het nieuwe merk Barkley oppakte. Aeolus is een heel stabiele succesfactor in ons bedrijf en won marktaandeel. Hun wereldwijde ontwikkeling – inclusief de overname van Pirelli door moederbedrijf ChemChina – neemt sterk toe en dat vergroot het vertrouwen.”
Succes in landbouwsector
De introductie van Barkley met een complete range in de landbouwmarkt, wierp direct vruchten af. Bertus Heuver: “Onze klanten reageerden halverwege het jaar enthousiast op Barkley. In meerdere Europese landen, met de Duitse markt voorop. Wat bevestigt dat een merk met de juiste prijs-/ kwaliteitsverhouding in deze moeilijke markt absoluut een meerwaarde is.”
“Door onze groei bereikten we nóg een mijlpaal: nog nooit verlieten in één kwartaal meer banden ons centrale magazijn. In 2015 vergrootten we de capaciteit van het magazijn in Bayreuth (D) met 35% en openden we het magazijn in Saint Quentin Fallavier bij Lyon (F). Zo scherpten we onze leverservice verder aan en bouwen we op alle vlakken aan onze 5 Heuver garanties – betrouwbaarheid, snelheid, gemak, kennis en assortiment – waarvan onze klanten dagelijks profiteren.”
Belofte aan klant
Sinds de introductie van de webshop (2008), wordt deze digitale dienstverlening steeds belangrijker. Bertus Heuver: “Wij maken het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk. Het belang van de webshop (omzetgroei van 14%) en de Ecommerce (een plus van 24%) blijft toenemen. Waaraan ook de Heuver Banden app bijdraagt. Afgelopen jaar registreerden we meer dan 2.000 nieuwe gebruikers. Ook onze zekerheid dat wij niet aan eindgebruikers leveren, waarderen onze klanten zeer. Mede daarom blijven onze klanten ons trouw. Wij zien 2016, het jaar van ons 50-jarig jubileum, vol vertrouwen tegemoet en blijven investeren in mensen evenals slimme systemen om onze service te optimaliseren. Klanten en leveranciers herkennen dat en dat schept vertrouwen.”
Bron: Heuver Bandengroothandel