Het in Amerika gevestigde tijdschrift Advertising Week, een vakblad voor leiders op het gebied van Marketing, Merken en Publiciteit, heeft Bibendum, de Michelin man, op 1 oktober in New York uitgeroepen tot “Icoon van het Millennium”.
Deze zeer prestigieuze prijs is de trots van de 110 000 medewerkers van de Michelin Groep over de hele wereld. De onderscheiding is een perfect verjaardagscadeau voor Bibendum die dit jaar zijn 120e verjaardag viert.
“Bibendum kwam in 1898 voort uit de tekenpen van O’Galop en is al sinds zijn geboorte veel meer dan een reclamesymbool. Als een levend wezen belichaamt hij de Michelin Groep met haar waarden, commitment en missie. Bibendum is de woordvoerder voor een betere mobiliteit en begeleidt weggebruikers tijdens hun reizen,” aldus Adeline Challon-Kemoun, Corporate Directeur Merken, Duurzame Ontwikkeling, Communicatie en Public Affairs van de Michelin Groep.
Met zijn wereldwijde bereik en positieve emotie heeft Bibendum aanzienlijk bijgedragen om Michelin naar de 11e plaats op de wereldranglijst van het Reputation Institute te drijven.
Bibendum wekt sympathie op en brengt klanten en het merk dichter bij elkaar. Al meer dan 120 jaar, draagt hij bij aan het succes van Michelin, wereldwijd leider binnen de bandensector.
Bron: Michelin